Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).

Zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa stanowi uprawnienie pozwalające na sprawdzenie dostarczonego towaru oraz jego ewentualny zwrot w przewidzianym prawem terminie bez podawania przyczyny.

Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy można wykonać w terminie 14 dni. Termin ten jest liczony od momentu odebrania przesyłki.

 Ważne! 

Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przysługuje tylko kupującemu będącemu konsumentem, a więc osobie fizycznej, która dokonuje zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością zawodową lub gospodarczą. Kupującym będącym przedsiębiorcami, nabywającym towar w ramach prowadzonej działalności nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.

 Ważne! Postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Odstąpienia od umowy możesz dokonać poprzez przesłanie oświadczenia. Możesz skorzystać z naszego przykładowego formularza w formie PDF, jednak nie jest to obowiązkowe.

Wypełniony formularz lub inną wybraną przez Państwa formę opisu odstąpienia od umowy prosimy o przesłanie pocztą elektroniczną na adres reklamacje@fixpol.pl (potwierdzeniem prawidłowego zgłoszenia będzie otrzymanie informacji zwrotnej z numerem nadanej sprawy) lub pocztą tradycyjną na adres Fixpol.pl sp. z o.o., Dział Reklamacji, 59-950 Ruszów, ul Kościelna 3.

 Ważne! 

Prosimy o podanie nr konta do zwrotu środków płatniczych. Brak podania numeru konta spowoduje zwrot środków w ten sam sposób, w jaki konsument uiścił płatność za zamówienie, a więc np. na numer konta przypisany do karty płatniczej.

Adres do zwrotu towaru:

Dział Reklamacji,

ul Kościelna 3,

59-950 Ruszów

 Ważne! 

Odsyłając produkt, są Państwo zobowiązani do odpowiedniego przygotowania, zabezpieczenia towaru do transportu. Do przesyłki prosimy dołączyć formularz lub inną wybraną przez Państwa formę opisu odstąpienia od umowy. Konsument jest zobowiązany do pokrycia wszystkich bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania do sklepu).

Sklep zwraca konsumentowi równowartość ceny zakupionego towaru. Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot nastąpi w ten sam sposób, w jaki konsument dokonał pierwotnej płatności, chyba że konsument sam zaproponuje inna sposób np. poprzez podanie numeru konta w formularzu odstąpienia od umowy.

Jak wygląda proces rozpatrzenia zwrotu towaru dokonanego w ramach odstąpienia od umowy?

Po potwierdzeniu zwrotu towaru na wskazany wyżej adres oraz zbadaniu jego stanu w celu stwierdzenia braku usterek bądź nadmiernego użytkowania, niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od zgłoszenia oświadczenia o odstąpieniu, przekażemy wniosek o zwrot środków na podany w formularzu numer konta. Wstrzymanie zwrotu środków może nastąpić do chwili otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania, w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 Ważne! 

Ważne! Konsument ponosi zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z towaru w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Zgodnie z motywem 47 wytycznych Komisji Europejskiej do dyrektywy 2011/83/UE: „W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie”. W przypadku stwierdzenia użytkowania towaru powodującego zmniejszenie jego wartości zostaną Państwo poinformowani o kwocie należnego sklepowi odszkodowania, o którą zostanie pomniejszona wartość zwracanych środków.

Śledź nas na Facebooku